Hunduställning!

I dag var vi på hundutställning i Björklinge arrangör var vi (upplands dreverklubb)!Dagens domare var Håkan Hedekäll från Östergötland Jag skulle ställa ut jaktkompisens Urban Wingrens hund Ozzy och det gick väl bra å gå med honom och få honom att stå snyggt ! Men han hade ju storleken emot sig ,han var ett par storlekar för liten eller som domaren sa : för feminin ! Men det var Urban och jag överens om redan före så det kom inte som nån överraskning!!
Här försöker jag att få honom att stå snyggt och det gick väl skapligt! men det blev ett andrapris och hemgång ! Men man ska aldrig glömma bort att det är i skogen det är viktigaste att dom presterar bra ,tycker jag iallafall!!!

Jag tycker att det är roligt att ställa ut hundar även åt andra och det brukar gå rätt så bra om man har nått snyggt att visa upp ! Det är ju väldigt viktigt att man har tränat med hunden innan så att den inte får panik när den kommer in i ringen!!


Även Per-Olof Flood (jillas uppfödare)var där! Det roligaste är ju att gå runt och surra med likasinnade dreverfantaster!! Flooden hade en kull nu efter Jillas mamma Hejli som var 2 veckor så då lär man ju åka å kika på nån dag!!



Det finns ett bra utryck: Hunn jäveln får vara schack rutig bara han jagar !! Och det ligger nånting i det !!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar