Vårjakt!! 1a Maj

Efter en underbar dag med sommar värme så fick jag en känsla att jag skulle gör nånting som jag aldrig har gjort förut ! Jaga bock på våren ! Det har kännts så fel att jaga dom på våren för jag tycker dom ska få vara ifred några månader på året !(tycker det fortfarande)! Och skjuta en bock nu ,då skjuter man ju bort ett jakttillfälle med drevern! Men dock så har vi lite mark som vi inte vi kan utnyttja med drevrarna pga av järnvägen så det var ditt jag styrde min väg!! Det roligaste var att jag fick med våran 12 åring Emma med kameran i högsta hugg ! Hon har en jätte talang att se och fota bra motiv och vinklar!!
Kikar spaning utöver ett hygge ,men inget i sikte!!

Men en sak är säker !! Nån pyrchjägare är man inte längre ,efter ca 30min hade jag lessnat att sitta på pass !! Då började vi smyga omkring!!


Men vi såg ingenting så då valde vi att bege oss tillbaks till bilen och åka runt och försöka få lite fina bilder!!




Slutsats!!!! Det ska va hundar i skogen så det händer något!!! Men man ska ju aldrig säga aldrig säger dom ju så man vet ju aldrig om man får ett ryck och åker ut nån mer gång! Den som lever får se!!!!!!!!!



1 kommentarer:

Härliga bilder, särkilt på grabben, hahaha!!
Sååå söt!
En liten jägare kanske!!??
Och du, jag håller med, vad går upp mot en drever, som får upptag en lagom kall vintermorgon, skallar så det ekar mellan bergen!
Det är livskvalitet, skogen, hunden, jakten, fikat, grillningen, visst!!??
Ha det!!

Skicka en kommentar